söndag 8 maj 2011

Fuck you very very much..

Igår var vi alltså på BBQ hemma hos några svenska kompisar till Simon nere i Venice. Maten var skitgod.. jag har verkligen saknat riktig svensk hamburgare! Det blev massor med shots och fyllah och var allmänt trevligt.
Det blev sent och jag hamnade i en diskussion med en 50 år gammal svensk tant boende i LA.. och hon var verkligen en tant, det skulle inte spela någon roll om kvinnan var 25 år.. hon skulle fortfarande klassas som tant. Hon började iallafall prata om att hon nyligen hade varit och hälsat på i Sverige och hon hade hört på radion att dom hade använt sig av "ohyffsade" ord som "fitta" och "knulla", och det tyckte hon inte alls var okej för det är så otroligt fula ord. Jag argumenterade emot henne med att jag inte reagerar på sånna ord för att det har blivit så vanligt i Sverige.. det är helt normalt att kalla sitt kön för "fitta" eller "kuk" nu för tiden. Snart fick jag ett helt gäng med 50 åriga inskrängta svenskar mot mig och det hela slutade med att den 50 åriga tanten kallade mig för SLAMPA för att jag använde sånna ord.
"Men du är ju en slampa!"
Jag bad henne att inte kalla mig för det för att det är väldigt otrevligt och nu för tiden är "slampa" samma sak som "hora".. iallafall i svenska ungdomssamhället. Då skrattade folk mig rakt upp i ansiktet och sa att jag inte skulle ta det personligt.
Jaha.. "MEN DU ÄR JU EN SLAMPA!"
Hur ska jag INTE ta det personligt?
Då kände jag att det var dagt att gå därifrån.

När vi stog utanför och väntade på taxin så kom tantens man ut och försökte prata med mig..
"Det var ingenting personligt.."
"Nehe? Hur ska jag inte ta att bli kallad slampa personligt?"
"Nej men det sa hon inte.."
"Det var exakt det hon sa."
"Ja.. men vad tror DU hon menade då?"

Sen kom tanten ut, aspackad, och blånekade att hon kallat mig för slampa.. även fast Daniel också sa till henne att hon hade gjort det.
"Ja men det är klart att din älskling försvarar dig.."

Då gick jag hem.

Jag är så fruktansvärt jävla trött på människor just nu, speciellt svenskar. Nu blir det ingen mer "svensk-fest" för mig. Jag är här för att umgås med amerikaner och det är precis det jag tänker börja göra. Amerikaner är ett så otroligt mycket trevligare folk helt allmänt.

(google)

2 kommentarer: