torsdag 25 oktober 2012

THIS IS WHY I LOVE L.A

Idag när jag satt på bussen på väg hem från skolan, så såg jag en jävligt snyggt klädd tjej gå in på en sushi restaurang i Santa Monica. Brevid mig på bussen så sitter det en svensk tjej och pratar i telefon.. hon börjar hysteriskt gapa i telefonen "JAG SER VERKLIGEN RIHANNA, JAG SER VERKLIGEN RIHANNA, JAG SER VERKLIGEN RIHANNA" om och om och om igen..... Ja, det var ju Rihanna som var så snyggt klädd på väg in på sushi stället.

Alltid när jag ser en kändis och skriver om det på bloggen, så får det alltid rubriken "This is why I love L.A" och jag tänkte att jag skulle förklara varför..

Jag har en förmåga att tröttna väldigt snabbt på saker. På plugg, jobb och även på den vanliga vardagen. Jag har haft detta problem sen jag var liten; jag ville leka med ponnys, för att sen när allt var framplockat - ändra mig och vilja leka med barbies istället. Och så höll det på tills mina kompisar tröttnade på mig och inte ville leka tillslut.

Att tröttna på vardagen är extremt frustrerande. Jag tröttnade på Stockholm och flyttade till Göteborg. Jag tröttnade på Göteborg och flyttade tillbaka till Stockholm. Jag tröttnade på Stockholm igen och flyttade till L.A. Jag har liksom aldrig kunnat hålla mig på ett och samma ställe tillräckligt länge för att skaffa ett fast boende osv. Sjukt störande.

Här i L.A så finns det oändligt mycket att göra och se. Det kommer hela tiden upp nya saker på listan vad jag vill göra innan jag flyttar tillbaka till Sverige. Men med tanke på att jag går i skolan 4 dagar i veckan, och har massor av plugg att göra resten av dagarna, så hinner jag inte göra så mycket som jag skulle vilja göra. Det blir en tråkig vardag även här i L.A.

Nu då till det här med känsidar. Hemma i Sverige när man ser en kändis så är det Henrik Schyffert, Göran Persson eller Carola. Visst, det är väl skoj när man väl ser dom dyka upp i verkliga livet. Här i L.A när man ser kändisar då ser man Rihanna, Brad Pitt och Ron Jeremy - listan är lång och oändlig på kändisar som kan ploppa upp när och var som helst. Som nu på bussen hem från skolan.. den vanliga tråkiga bussresan hem från skolan, så dyker Rihanna upp mitt i vardagen. Inte för att jag är ett stort fan av henne, men bara grejen liksom.

Det är så svårt att förklara så jag hoppas att ni förstår på ett ungefär iallafall.. det blir en liten rolig händelse mitt i den tråkiga vardagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar