tisdag 14 februari 2012

Jävla Hjinchar!

Det borde finnas ett ord för folk som stör sig på Alla Hjärtansdag. Precis som grinchar stör sig på Julafton!
Jag älskar den här dagen.. inte bara för att man får en anledning att köpa fina presenter till nära och kära, eller att man får en anledning till att le till sina medmänniskor och önska dom en trevlig alla hjärtans dag.. även om det är rätt stora anledningar! hoho

Det är så jävla mycket våld, mörker och missär i den här jävla världen så man blir ju fan mörkrädd. Varken jag eller min syster kan läsa eller kolla på nyheterna för att vi blir alldeles för deprimerade och vi är förmodligen inte ensamma om det. Varför ska det behöva vara så fel med en dag där man får visa lite extra kärlek till sina nära och kära? Vem bryr sig egentligen om att det är media och stora kedjor som startat hela fenomenet? DET ÄR FÖR KÄRLEK för gunnars skull!! Vad gör det att det sprids lite mer kärlek i denna mörka jävla värld om bara för en ynka liten dag om året? Jag kan verkligen inte förstå folks problem.
Och det här med att "jag älskar min partner varje dag så vi firar inte alla hjärtans dag"... DUUH! Såklart att du älskar din partner varje dag.. annars hade du varit extremt korkad som stannar hos människan. Jag kan verkligen inte förstå resonemanget.. precis som att midsommar är en anledning att supa sig dyngrak och hoppa runt en jättepenis som en groda.. så tycker jag att alla hjärtansdag är en anledning att mysa lite extra, njuta av alla fina hjärtan och andra gulligheter som hänger överallt och en anlednig att få tro att världen kan  vara lite fin ibland ändå. DET BEHÖVS. Det är kärlek för fan, hur dåligt kan det vara?!

Nej nu ska jag sluta innan jag får hjärtattack. Dra ur pinnen ur röven och sprid lite kärlek till omvärlden! Hippie-style!

HAPPY VALENTINE'S DAY, FOLKS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar