onsdag 30 november 2011

OOOOUUUMMMMMM...

Åh va störande! Det går några nissar på campus och "ger ut" böcker om yoga och meditation och andra flummigheter.

"Här, jag vill ge dig den här boken. Den handlar om meditation och spiritualitet."

"Eh.. okej.. Tack?"

"Ja.. du kan bara ge mig vad du tycker att den är värd."

"Jaha.. du är en sån. Näee asså.. jag kommer ändå inte att läsa den."

"Men du kommer uppnå en högre självkänsla och lyckas i ditt liv. Ge mig bara vad du vill ge för den.."

"Hmm.. jag har liksom inga kontanter på mig....."

Killen drar upp en mobil med någon flummig grej fast på den där man kan dra sitt kreditkort.

"Ja, dom flesta säger det så jag har en sån här.. dra bara ditt kort här.."

"EEHH.. nej, jag tänker tyvärr inte dra mitt kort i din mobilgrej.. sorry, måste springa till lektionen nu!"

Jag var med om det för några månader sen och nu sitter jag inne i biblioteket och kollar ut på hur dom jagar folk genom campus.. vaffan, ställ dig i ett stånd och sälj ditt skit som alla andra! Sluta jaga mig, jag har inte tid att meditera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar