måndag 21 november 2011

En förvånansvärt bra dag..

I Onsdags förra veckan fick jag reda på att jag skulle hålla min muntliga presentation nu på Onsdag. Sweet.. jag hade tid på mig att få i ordning all info jag hade jag sätta ihop en presentation. Jag samlade all info och skrev ner alla viktiga punkter jag skulle ta upp och i dag (måndag) och i morgon skulle jag sätta ihop själva presentationen och lära mig alltihop.

I går kväll gick jag och la mig vid 11 tiden på kvällen. Släckte lampan och kröp ner i sängen.. trööött. Men så tänkte jag att det är lika bra att kolla mailen innan jag somnar så jag vet vad som händer i veckan. Och mycket riktigt så hade jag fått ett mail.. ett mail med ett nytt schema över de muntliga presentationerna.
Och jag skulle hålla min dagen efter på morgonen.

PANIK!

Det var ju bara att tända lampan igen och sätta fart med presentationen. Jag satt uppe hela natten.. paniksov i en timma och for iväg till skolan. Inte ett dugg förberädd.. jag hade ingenaning om vad jag skulle säga eller någonting. Det ända jag hade var en powerpoint presentation. Jag var så sjuuuukt nervös! Jag kan prata inför folk utan problem OM jag vet vad jag pratar om.. nu höll jag på att dö.

Det får bära eller brista.. skitsamma jag babblar väl på om något och låter som att jag vet vad jag gör.. jag gick upp framför klassen och satt i mitt usb-minne i datorn. Precis då så är det en annan kille som också ska hålla i sin presentation samma dag, som frågar om han kan gå före mig för han ska iväg. JAVISST VARSÅGOD!! Vi byter plats och jag går och sätter mig igen.

Och vet ni vad? Vi hade inte tid för min presentation för lektionen tog slut, så nu får jag göra den på Onsdag iallafall! HOOHOEOHOEOJHEHGUHEKG! LYCKA! Nu kan jag förbereda mig och NAILA den där jävla presentationen istället!

Och inte nog med det så fick jag tillbaka en läxa med FULL POTT! Min lärare är typ businessvärldens Hitler, hård men rättvis! (Inte för att jag menar att Hitler var det minsta rättvis, men jag hoppas ni förstår) så det känns liksom extra bra när man får full pott på något av henne. Det boostade mitt självförtroende enormt mycket!

Och inte nog med det så träffade jag en av mina favoritlärare och pratade lite. Hon tyckte jag var så vacker och att det riktigt lyste om mig idag.. jag var ju tvungen att berätta varför.. haha
Aldrig under hela min skoltid har jag haft så många bra lärare som jag har haft under detta år på Santa Monica College.. jag vet inte om jag har haft tur eller om det faktiskt är riktigt bra lärare här.

Jag bjurrar på en glad kamel! hahaha

1 kommentar: