torsdag 17 november 2011

Det här med att inte dömma människor efter deras utseende..

Jag har massor med fördomar om allt och alla.. men jag är väldigt snabb med att ändra åsikter om någon bevisar mig motsatsen. Till exempel så ser jag tråkigt nog alla människor som idioter, tills motsatsen bevisas.. och det räcker oftast med ett "hej" eller vad som helst, så ändrar jag uppfattning och man är längre ingen idiot i mina ögon. Jag har lärt mig den hårda vägen att inte lita på människor.. tyvärr.

Iallfall.. det är en tjej i min klass som i princip ser ut som barbie. Hon är blond, har massa smink, rosa läppar och ja.. det mesta är rosa och gulligt på henne. Hon ser ut som om hon skulle kunna vinna Miss America kronan. Jag hade väl inga speciella fördomar om henne, hon var en liten, trevlig och söt tjej liksom.

Men ögat kan bedra än..

Den här "lilla söta tjejen" är en veteran. Hon låg i marinkåren och var nere och krigade i blandannat Irak. Hon var på ett räddningsuppdrag och ramlade ut ur en helikopter och bröt pelvis och båda benen.. när dom skulle rädda henne så åkte blien på en hemmagjord mina och sköts i luften. Så småning om kom hon iallafall till sjukhus och sen fick hon åka hem.


Det här fick iallafall mig att börja tänka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar