fredag 23 september 2011

I wund do by a dembuga

Igår skulle jag och Ashley på Line Dance. Ashley har hållt på med det tidigare i flera år och hon ville gärna börja med det igen.. och eftersom jag aldrig testat så är det klart att jag hängde med!
När vi kom in på krogen som line dancen skulle vara på så insåg vi att det var ett gay-ställe. Nedre våningen var line dance och two-step.. två barer, en scen och en drös med människor som dansade röven av sig på dansgolvet. Gick man upp en våning så var det som att gå rakt in i någons vardagsrum.. heltäckningsmatta och soffgrupper.. och det var inte som i Sverige, där folk sitter i varsitt hörn och glor, utan här satt ALLA i en soffgrupp.. det gick två sekunder så fick man 7 nya vänner. Så var det såklart kareokee på övervåningen också! Det här stället var helt underbart och folket så sjukt trevliga och underbara! Där kommer vi hänga mycket framöver vill jag lova.

Så.. line dancen då.. Ja.. Ashley flängde runt som satan och hängde med på det mesta.. jag stog där som ett fån och hade ingenaning om vart fötterna skulle härnäst. Men folk var mer än villiga att lära mig, så nästa vecka på typ tisdag eller torsdag så ska Alexzandra på line dance kurs! hahaha! Ännu en anledning att skaffa cowboy boots!

När folk började röra sig hemmåt så åkte vi en sväng förbi stammishaket Boardwalk 11, som höll på att stänga. Packet stog utanför så vi stog typ en timma och snackade skit.. ägaren till det lokala mexarhaket var där och tyckte att vi skulle efterfesta på restaurangen.. gratis tacos och horchata mitt i natten hade ju inte suttit helt fel! Men tyvärr så skulle Ashley jobba dagen efter och jag hade massa plugg att göra.. så det blev inte så den här gången.

Jag glömde ju såklart kameran, mitt klantarsle.. men nästa gång åker den med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar