måndag 25 juli 2011

Det var mig en konstig natt..

Jag tog en tablett som ska hjälpa mig att sova och efter en timma så kände jag att jag började bli riktigt trött. Fast bara trött i ögonen inte i kroppen. Då var klockan 21..
Jag väntade till klockan var 22 och sen däckade jag. Jag vaknade igen vid 01 och undrade vad fan som hade hänt.. lampan var tänd och datorn var på.. jag stängde av och släckte och sen däckade jag igen. Vaknade på morgonen och var fortfarande skittrött.. men tog mig iväg till skolan iallafall. Och nu sitter jag här hemma igen och ska plugga till provet i morgon.. och det känns som att jag är i en dimma, är så sjuuukt trött! Jävla piller!

Så sitter det en galen katt utanför och gapar med såndär läskigt dovt kattmorr/mjau. Håll käften kattskrälle annars gör jag en pälsjacka av dig!

Nu ska jag pimpla Red Bull (reddabullee), försöka piggna till och plugga röven ur led!
Hajj!


1 kommentar:

  1. Vad är det för tabletter, eller vad är det för aktiv ingrediens i dem?

    Jag har ju jämt värsta sömnproblemen, men det har blivit mycket bättre med melatonintabletter, det borde du kolla upp. Melatonin är ett kroppseget hormon (= det är det ämne som utsöndras när man är naturligt trött och behöver sova), så det är inget konstigt man tillför. Det är inte beroendeframkallande heller och det ger ingen bakis-känsla dagen efter. De funakr itne direkt som knockout-piller, utan är mildare och ger bara en naturlig trötthet (utom allra första tabletten, då blir man toktrött, haha).

    Ibland är dock inte melatonintillskottet tillräckligt för att min uppskruvade hjärna ska kunna sova, så då tar jag en insomningstablett (Propavan). Nackdelen med dem är att man blir som en zombie i flera timmar nästa dag. Fördelen är förstås att man får sova och att man dessutom sover ganska djupt. Men den typen av tabletter ska man inte ta varje kväll på grund av tillvänjningsrisken, d.v.s. att man till slut inte kan somna utan dem och kommer behöva högre och högre doser, etc.

    //Mvh, Dr Sömn. :D

    SvaraRadera