tisdag 7 juni 2011

You know what really grinds my gears...

När lärare tvingar än att köpa deras kursböcker för $13, $20 och till och med upp till $120 (736 kr) och så behöver man inte ens använda dom under hela terminen.

Vet ni vad som är värre?


När man försöker sälja tillbaka böckerna till bokhandeln och det ända man får för böckerna är $2 - $3 för varje?!

Dom tvingar än att köpa böckerna och säger att man inte kommer klara sig utan dom.. så använder man dom inte överhuvudtaget.. och sen när man ska sälja tillbaka den helt oanvända fina boken så får man i princip INGA pengar för den, för att bokhandeln sen ska sälja ut boken igen till nästan fullt pris den köptes för. WTF?!

Jag sålde två böcker som jag inte använt.. ena köpte jag för $13 och den andra för $20.. jag fick TVÅ DOLLAR styck för dom!
Sen frågade jag vad jag skulle få för en bok jag betalade $60 för... FYRA DOLLAR?!
Jävlar va arg jag blev.

Jag tycker fan att det är kränkande på något sätt.. att få SÅ EXTREMT PINSAMT lite pengar för boken för att dom sen ska sälja den för mycket mer pengar dagen efter.. fyfaan.. vi är studenter förfaan!!

Jävla system.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar