tisdag 13 juli 2010

Ny blogg

Jag och min kära vän Tess åker ner till Santa Monica, California den 29 Juli för att plugga på Santa Monica College. Här kommer jag att uppdatera folket om vad som händer och sker i skolan, på stranden och inte minst i Hollywood! Wheppa!

Det har varit så sjukt jävla jobbigt och för att inte tala om hur otroligt DYRT det har varit att söka skolan, visum och försäkringar och skit.. jag kan lugnt säga att jag har betalat över 20 000 kr och det är INNAN jag ens har kommit iväg till USA och INNAN jag fått CSN lånet. Helt sjukt!
Om man ska plugga i USA så måste man ha en jävla massa pengar på sparkontot sedan innan, annars kan man glömma sin dröm om USA.
Och jag måste faktiskt ge en liten jävla kaktus till Kilroy Education (som vi åker igenom) som inte sa någonting om alla pengar man måste lägga ut innan man får pengarna från CSN.. kan ju vara bra att veta liksom.

Nu är det inte långt kvar tills vi åker och jag är skit nervös! Jag har aldrig varit i USA, jag är livrädd för att flyga och jag ska åka ifrån min älskade pojkvän i (till en början) 5 månader i taget! Det är helt fruktansvärt jobbigt och värre kommer det att bli!
Men jag är helt övertygad om att det kommer gå bra, finns viljan finns vägen. LÖV IS IN THE AIR!

Den 24 Juli så ska min vän Suzz ha avskedsfest för att hon åker till Korea och pluggar, så jag och Tess tänkte smyga in våra tentackler och ha avskedsfest samtidigt! Plus att det är en hel drös som fyller år då, så det blir avskeds/födelsedags firande! Vi kommer att vara i Tanto från typ kl.16 och sen dra ut och svira på kvällen. De e bare att komme å kramas!!

ps. visst blir man lite hypnotiserad av färgerna på bloggen? höhöhö... kommentera gärna vad ni tycker, är det för jobbigt att läsa i färgerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar